RODO
Uczniowie
Rodzice
Logowanie
Kontakt
Publiczna Szkoła Podstawowa im. ks. Józefa Poniatowskiego
w Annopolu
ul.Kościuszki 8
23-235 Annopol
tel./fax 158613032
pspannopol@onet.pl
Pedagog
Organizacja i udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Pomoc psych. - pedag.
- Kategoria: Pedagog
- Odsłony: 2582
GODZINY PRACY PEDAGOGA
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Pomoc psych. - pedag.
- Kategoria: Pedagog
- Odsłony: 3942
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Pomoc psych. - pedag.
- Kategoria: Pedagog
- Jolanta Mochol
- Odsłony: 4024
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Jeżeli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że największą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość triumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania…
Janusz Korczak
Szkoła jest miejscem, w którym Uczniowie, Rodzice oraz Nauczyciele mogą skorzystać z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którą świadczy dwóch pedagogów szkolnych oraz psycholodzy – na co dzień pracownicy Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Kraśniku.
Kwestie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole reguluje rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. r.w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
§ 3. 1. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia, wynikających w szczególności:
1) z niepełnosprawności;
2) z niedostosowania społecznego;
3) z zagrożenia niedostosowaniem społecznym;
4) ze szczególnych uzdolnień;
5) ze specyficznych trudności w uczeniu się;
6) z zaburzeń komunikacji językowej;
7) z choroby przewlekłej;
8) z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych;
9) z niepowodzeń edukacyjnych;
10) z zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi;
11) z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego, w tym związanych z wcześniejszym kształceniem za granicą.
2. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana w przedszkolu, szkole i placówce rodzicom uczniów i nauczycielom polega na wspieraniu rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i dydaktycznych oraz rozwijaniu ich umiejętności wychowawczych w celu zwiększania efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów.
§ 4. Korzystanie z pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu, szkole i placówce jest dobrowolne i nieodpłatne.
(…)
§ 6. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu, szkole i placówce jest udzielana z inicjatywy:
1) ucznia;
2) rodziców ucznia;
3) dyrektora szkoły,
4) nauczyciela, wychowawcy grupy wychowawczej lub specjalisty, prowadzącego zajęcia z uczniem;
5) pielęgniarki środowiska nauczania i wychowania lub higienistki szkolnej;
6) poradni;
7) asystenta edukacji romskiej;
8) pomocy nauczyciela.
9) pracownika socjalnego
10) systenta rodziny;
11) kuratora sądowego.
§ 6. 1. W szkole pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana w trakcie bieżącej pracy z ucnziemoraz w formie:
1) klas terapeutycznych;
2) zajęć rozwijających uzdolnienia;
3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych;
4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym;
5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej - w przypadku uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych;
6) warsztatów
7) porad i konsultacji.
4. W przedszkolu, szkole i placówce pomoc psychologiczno-pedagogiczna jest udzielana rodzicom uczniów i nauczycielom w formie porad, konsultacji, warsztatów i szkoleń.
§ 23. Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
§ 23. Do zadań pedagoga i psychologa w przedszkolu, szkole i placówce należy w szczególności:
1) prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych
i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych
oraz wspierania mocnych stron uczniów;
2) diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów
wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
3) udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
4) podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
5) minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych
form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów;
6) inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
7) pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień
uczniów;
8) wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-
pedagogicznej.
Dzień spektakli profilaktyczno-wychowawczych
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Pomoc psych. - pedag.
- Kategoria: Pedagog
- Administrator
- Odsłony: 17956
Dzień spektakli profilaktyczno-wychowawczych
W dniu 27 kwietnia 2011 r. uczniowie Miejskiego Zespołu Szkół w Annopolu: klasy I-VI szkoły podstawowej oraz klasy II- III gimnazjum uczestniczyli w spektaklach profilaktyczno - wychowawczych zagranych przez aktorów Krakowskiego Impresariatu Artystycznego „Rondo’”. Najmłodsi uczniowie obejrzeli bajkowy spektakl pt. „Afrykańska Przygoda”. Kolorowa historia w dwóch odsłonach opowiada o zabawnych przygodach małego Słonika Salomonika - pierwszego prawdziwego słonia z trąbą, oraz złośliwej małpki Fiki Miki. Bohaterowie bajki przez cały czas spierają się o różne racje, by na końcu stać się najlepszymi przyjaciółmi. Spektakl, który od początku zaangażował emocjonalnie młodego widza w historię zwierząt, sprawił, że przekazywane w nim treści wychowawcze dotyczące budowania pozytywnych relacji międzyludzkich, nikotynizmu, alkoholizmu, agresji wśród dzieci, właściwego korzystanie z komputera Internetu były lepiej zrozumiane i przeżyte.
Kolejny z wystawionych spektakli, pt. „Reguły gry” adresowany do uczniów klas starszych szkoły podstawowej poruszał problematykę pierwszego kontaktu z używkami, uzależnień od komputera, agresywnego zachowania rówieśniczego i przemocy werbalnej oraz budowania dobrych kontaktów w oparciu o system wartości, Bohaterką spektaklu jest zagubiona w „szkolnej dżungli” Kasia –„Kulka”, która nie wie jak reagować na brutalne zachowanie kolegi, nie pomaga jej w osiągnięciu tej wiedzy ani TV ani Internet a rodziców i nauczycieli nie chce pytać. Stopniowo dojrzewał do tego, by wygrać w starciu ze „złym”, który siedzi w jej głowie. Bo żeby wygrać, trzeba zachować reguły gry.
„Spotkanie” to tytuł spektaklu, który obejrzeli gimnazjaliści. W pięciu odsłonach, opowiada o okresie dorastania, w którym często popełniamy nieodwracalne błędy. Przedstawia spotkanie po latach dwójki przyjaciół z lat szkolnych, z małej miejscowości z której w poszukiwaniu lepszych perspektyw każdy ruszył w swoją stronę. Różni teraz, kiedyś tacy sami. Musieli się przekonać, że trzeba ponieść odpowiedzialność za własne czyny.
Sugestywna gra aktorów, bogactwo rekwizytów, a nade wszystko interaktywność spektaklu sprawiły, iż widowisko było atrakcyjną formą profilaktyki.
Dzięki życzliwości dyrektora Centrum Kultury w Annopolu p. Joanny Markiewicz przedstawienia wystawione zostały na scenie Centrum Kultury w Annopolu.
Pedagog szkolny
J. Mochol
Pomoc pedagoga szkolnego
- Szczegóły
- Nadrzędna kategoria: Pomoc psych. - pedag.
- Kategoria: Pedagog
- Odsłony: 9496
Pomoc pedagoga szkolnego
Jeżeli umiecie diagnozować radość dziecka i jej natężenie, musicie dostrzec, że największą jest radość pokonanej trudności, osiągniętego celu, odkrytej tajemnicy. Radość triumfu i szczęście samodzielności, opanowania, władania…
Szkoła jest miejscem, w którym Uczniowie, Rodzice oraz Nauczyciele mogą skorzystać z pomocy psychologiczno-pedagogicznej, którą świadczy dwóch pedagogów szkolnych oraz psycholodzy – na co dzień pracownicy Powiatowego Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Kraśniku.
GODZINY PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO
Poniedziałek 11.40-13.40 (2 h)
Wtorek 11-15-12.45 (1,5 h)
Środa 10.45-11.45, 12.35-13.35 (2 h)
Czwartek 10.45-12.45 (2 h)
Piątek 10.00 -12.30 (2,5 h)
ZADANIA PEDAGOGA SZKOLNEGO
Do zadań pedagoga należy w szczególności:
/Rozporządzenie MENiS z dnia 7 stycznia 2003 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach/
- rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych;
- określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb;
- organizowanie i prowadzenie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli;
- podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli;
- wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli, wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach;
- planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy;
- działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
Pedagog szkolny
Jolanta Mochol
Szukaj
Projekty
***
***
Kompleksowy system doskonalenia
nauczycieli w powiecie kraśnickim
***
***
***
Indywidualizacja nauczania
w klasach I-III szkół podstawowych
***